Fashion

Adidas – Let’s Play!

0 Kommentarer 25 april 2011

Adidas – Let’s Play!

Adidas er en af de helt store producenter af sportstøj, der har opnået stor international anerkendelse. Virksomheden er tysk og startede helt tilbage i 1949 med at producere fodboldstøvler. Siden da har Adidas ekspanderet gevaldigt og har nu en kæmpe kollektion af sportstøj til både mænd, kvinder og børn. Der findes to store linier, Adidas Sport og Adidas Originals, hvoraf sidstnævnte linie indeholder lidt mere blandede styles, fx sneakers og badetøj.

Adidas er kendt for sportstøj af god kvalitet og producerer tøj til flere sportsgrene, lige fra golf og yoga til tennis og fodbold. De går aldrig på kompromis med komforten og måske netop derfor vender kunderne altid tilbage. Deres mission er at være forbrugerfokuseret, hvorfor deres produkter hele tiden videreudvikles, så de passer bedst muligt til forbrugerens forventninger. Desuden har de fokus på at være innovative og producere sportstøj, der bidrager til den optimale præstation.

De senere år har der fra forbrugernes side været efterspørgsel på sports- og træningstøj, der både er komfortabelt og moderne. Det fik Adidas til at indgå et samarbejde med designeren Stella McCartney, der allerede tilbage i 2004 designede sin første kollektion hos Adidas. En succes, der er blevet gentaget flere gange – også i forår/sommer 2011-kollektionen. Desuden har samarbejdet også affødt en kollektion af tennistøj, som den danske tennisstjerne, Caroline Wozniacki, er meget begejstret for. Og hun er ikke den eneste dansker, der er glad for Adidas. Siden 2004 har det danske fodboldlandshold været sponsoreret af Adidas sportstøj.

I forår/sommer 2011-kollektionen lanceredes en linie kaldet Hug, Shape and Lift, der giver ekstra støtte og stabilitet til de vigtigste muskelgrupper. Tøjet løfter og former bryst, baller og mave uden at stramme og være til gene for træningen. Kollektionen indeholder blandt andet en smart helbody, der fører tankerne tilbage til de glade 80’ere. Den kan sagtens tåle at stå alene, men kan også styles med en løs overtræksbluse. Under alle omstændigheder har man fuld bevægelsesfrihed i body’en og dermed den bedste forudsætning for en god træning. Linien er i øvrigt udviklet i samarbejde med balletdansere for at opnå den bedst mulige pasform til træning og bevægelse.

Adidas sælges over hele verden og er populært hos forbrugerne pga. brandets evne til at følge udviklingen, både inden for sport og mode. De har forbrugeren i centrum og udvikler konstant tøjet, så det passer til de efterspurgte behov.

Del din mening

Skriv en kommentar