Fashion

Hummel, hutlihut og genbrug

0 Kommentarer 11 april 2011

Hummel, hutlihut og genbrug

De danske drenge brillerer iført Hummel

 

Hummel er efterhånden synonymt med dansk fodbold og EM i 1992. Det er indbegrebet af dansk sportstøj af bedste kvalitet og for mange et minde om 80- og 90’ernes store sportspræstationer. Men Hummel er også mere end det.

Brandet fik i den grad en genfødsel, da Christian Stadil trådte til som ejer og administrerende direktør i 1999. Han har erklæret sig selv for værende buddhist og hans alternative ledelsesstil, company karma, er kommet lige så meget i fokus som tøjet.

Da han trådte til iværksatte han en ny linie hos Hummel – en modelinie, der var baseret på designs fra 1970’erne og som indeholdt mange elementer fra det klassiske Hummel tøj. For at skabe fokus på denne nye linie sendte Stadil uopfordret Hummeltøj til store stjerner, fx Jennifer Lopez, og opnåede på den måde en masse gratis reklame, da stjernerne flashede tøjet i forskellige sammenhænge. Siden er flere stjerner hoppet med på bølgen og selv købt det smarte Hummeltøj.

Gennem årene har Hummel opbygget et solidt brand og skabt mange tilfredse forbrugere. De seneste år har fokus især ligget på modetøjet, men det klassiske sportstøj og samarbejdet med sportsgrenene består. Ved VM i håndbold i 2009 spillede 93 individuelle spillere og 4 hold i Hummeltøj.

I forbindelse med VM i Håndbold i januar 2011 lancerede Hummel en Recycled Collection. I samarbejde med det amerikanske band, Black Eyes Peas, samlede Hummel plastik fra bandets World Tour og fik hele 11.500 trøjer ud af genanvendelsesprocessen. Hummels intention er at skabe fokus på det stadigt stigende forbrug af plastik rundt omkring i verden.

Med denne kollektion viser Hummel interesse for at værne om miljøet, og de har også tidligere haft fokus på CSR i virksomheden. Det er et tiltag, som vinder stor respekt hos mange forbrugere og som mange danske virksomheder har ønsket at sætte fokus på. At Hummel går all the way og iværksætter en separat kollektion, får virksomheden til at fremstå som en trendsætter i dansk erhverv. Endvidere er Hummel et stærkt brand i udlandet, og ved at samarbejde med et kendt amerikansk band markerer Hummel sig også på verdenskortet.

Hummel er miljøbevidste

Hummel vinder respekt for at værne om miljøet med en Recycled Collection

 

Indtil flere gange er virksomheden på forskellige måder blevet anerkendt for et godt udført arbejde. I 2004 blev Hummel udvalgt til ”Best atheletic women collection” og allerede i 2005 blev virksomheden udnævnt til ”Sportswear Brand to Watch 2005”. Heller ikke Christian Stadils ledelse af virksomheden er gået ubemærket hen. I 2006 modtog han HBH Prisen for sit markedsføringsmæssige turn-around af virksomheden.

Del din mening

Skriv en kommentar