Fashion

Welcome to Diesel Island

0 Kommentarer 03 juni 2011

Welcome to Diesel Island

Det italienske mærke, Diesel, blev startet af Renzo Rosso i 1978 og er i dag et stort og anerkendt brand inden for ung mode. De er i særdeleshed kendt for deres lækre jeans, men Diesel laver alt fra undertøj og ure til tasker og sko. I 2007 udvidede de endnu en gang kollektionen ved at lancere en badetøjslinie, og siden da har også badetøj været en fast del af kollektionen. I dag kan Diesel præsentere en omfattende kollektion til både piger, drenge og børn.

Diesel, som har unge mennesker som den primære målgruppe, har stort fokus på reklamer, branding og andre måder, Diesel kan være synlige på. Det er der kommet nogle skøre og sjove kampagner ud af.

Sidste år lancerede Diesel en Be Stupid-kampagne, der lagde op til, at folk skulle turde tænke anderledes og individuelt. Kampagnen blev både rost og udskældt. I UK blev den forbudt, mens Danmark tog godt imod kampagnen. Diesel lavede i øvrigt et samarbejde med Roskilde Festival, hvor festivalgæsterne kunne være stupid og vinde billetter til festivalen, hvis de var stupid nok.

I år er tanken om Be Stupid ført videre, og det er blevet til Diesel Island. Årsagen er de begrænsninger og forhindringer, der opstår i forbindelse med at kombinere den ægte Be Stupid-tankegang og det samfund, vi lever i. Derfor har Diesel valgt at kvitte den etablerede verden og opbygge et nyt samfund. På en ø. Diesel har købt en ø.

Med kampagnen stiller Diesel spørgsmålet: Er det muligt at starte en ny nation helt fra bunden? At tage de bedste idéer og smide de dårlige ud? Diesel håber, at forbrugerne får lyst til at give deres mening til kende gennem video, Facebook eller online-spil.

Senere på året skulle det vist blive muligt at få en virtuel rundvisning på øen.

Diesels forår/sommer 2011-kollektion byder, traditionen tro, på adskillige lækre Diesel jeans. Hos pigerne er der fokus på farver, og der eksperimenteres i de sædvanlige denimfarver, mens det også er muligt at finde jeans i pastelfarver. Hos drengene er der fokus på materialer og der bliver eksperimenteret med kombinationer af denim, læder og ruskind.

Diesel er kendt og elsket for deres fashionable modeller og gode pasform. Derfor indeholder sæsonens kollektion også en række af de velkendte modeller, der får forbrugerne til at komme tilbage – sæson efter sæson.

Del din mening

Skriv en kommentar